Tuesday, January 27, 2015

आदिवासी जनजातिहरू सुँगुरजस्तो अघाएको बेला ठसठस सुत्ने, भोक लागेको बेला भित्ता उधिन्ने हुनु हुँदैन- प्रा. डा. नोवलकिशोर राई

आदिवासी जनजातिहरू सुँगुरजस्तो अघाएको बेला ठसठस सुत्ने, भोक लागेको बेला भित्ता उधिन्ने हुनु हुँदैन

आदिवासी जनजातिहरू सुँगुरजस्तो अघाएको बेला ठसठस सुत्ने, भोक लागेको बेला भित्ता उधिन्ने हुनु हुँदैनप्रा. डा. नोवलकिशोर राई

प्रा. डा. नोवलकिशोर राई

पूर्वराजदूत तथा भाषाशास्त्री

माघ ८ मा संविधान नआउनुका थुप्रै कारण देखिएका छन्; तपाईं एकजना अवकाशप्राप्त प्राध्यापक हुनुहुन्छ, अहिले के सोच्दै हुनुहुन्छ ?
सरकारले देश चलाउनुपर्नेमा पार्टीहरूले देश चलाइरहेका छन् । संविधान बनाउने भन्दा पनि अहिले आगामी सरकारमा को जाने र कसले कुन मन्त्रालय पाउने भन्ने कुरा गहु्रँगो भएको छ देशमा । देश र सरकारभन्दा पार्टी र पार्टीभित्रका व्यक्तिहरू लोभमा अल्झिएका छन् । देशको होइन, दलको कुरा बढी छ । नेताहरू चाह्यौं भने दुई दिनमा संविधान बन्छ भन्दै हिँडेका छन् । उनीहरूको स्वार्थ नफुकेको कारण संविधान नबन्ने स्थिति आएको हो । आफ्नो दल र व्यक्तिगत लोभमा फसेका लोभीपापीहरूले देशलाई ओरालो ठेलिरहेको देख्दा मनमा चिन्ता छाएको छ ।
नेताहरू किन देशको हितभन्दा आफ्नो स्वार्थ हेर्छन् ?
बाघले मान्छेबाहेकको अन्य जन्तुको सिकार गर्छ । मान्छे खान पल्क्यो भने आहारामा मान्छे नै खोज्छ । त्यस्तै, ब्यापारी वा शासक नेता कालो धन्दामा लागेपछि त्यो धन्दाको रसले छाड्दैन । तीन दलका दश नेता र त्यसमध्ये पाँच नेताले जे भन्यो त्यही हुने सिन्डिकेट छ देशमा । देशलाई बन्धक बनाएर चुस्ने चुसाहा नेताहरू भएको कारण त्यसको प्रभाव तिनका पार्टीमा लछप्पै छिरेको छ ।
तपाईं अहिले पहिचानको आन्दोलनमा हुनुहुन्छ, होइन ?
आन्दोलनमा होइन, म सत्य कुरामा लागेको छु । हामी जनजाति किन पछाडि पर्‍यौंं ? निश्चय पनि हाम्रा कमजोरी छन् । त्यही कमजोरीलाई टेकेर आफै मात्र गरिखाऊँ भन्ने अभिजात वर्गकाहरूले हामीलाई प्रहार गरी क्षतविक्षत बनाइरहेका छन् । त्यसमा हामी जनजाति, मधेसी, महिला र कर्णालीबासी उत्पीडित छौं । म सडकमा मुठी उठ्याएर आन्दोलन गरिहिँडेको छैन, त्यो मेरो उमेर पनि होइन, तर म देशमा पछाडि परेका, पारिएकाहरूको सम्मानजनक सहभागिता र पहिचान होस् भन्नेमा दृढ छु । यसका लागि म बोल्छु, म लेख्छु ।
जनजातिका कमजोरी के–के हुन् ?
संस्कृतको एक सुक्तिले उठ, जाग, ज्ञान प्राप्ति गर र सक्रिय होऊ भन्छ । जनजातिहरूमा यी कुराको कमी छ । हामी एक हौं, सक्रिय होऊँ भन्छन् कोही अगाडि बढ्दैनन् । जनजाति भनेको एकजत्था नहुने जाति बनेको छ । जंगलमा भैँसीहरू एक हुल हुन्छन्, सिंहले जो कमजोर छ, उसलाई आक्रमण गर्छ । हुलबाट छुट्टिने र आफूलाई कमजोर पार्ने काम नेपालका जनजाति नेताहरू स्वयम्ले गरिरहेका छन् । कहिले पनि एउटा नेतृत्वमा अगाडि नबढ्ने, सक्रिय नहुने, समुदायका लागि नबढ्ने महारोग छ उनीहरूमा । यही कारणले जनजातिहरू युगौंयुग पछाडि परेका छन् । अझै युगौंयुग पछाडि पर्छन् ।
के मनोदशाले जनजातिमा यस्तो भएको ?
पछौटे मनोदशा । जो कमजोरी र पछौटे मनोदशाबाट ग्रसित हुन्छ, ऊ मानसिक रूपले हतास हुन्छ । व्यक्ति शारीरिकमात्र होइन मानसिक रूपले झन् बढी सक्रिय हुनुपर्दछ । जनजातिहरूमा यही कुराको अभाव छ, नेतृत्व छैन । म नेता वा राजनीतिशास्त्र पढेको व्यक्ति होइन, तर म के भन्छु भने जब मान्छे मानसिक रूपले हरेस खान्छ, त्यसपछि शारीरिक रूपले थकित हुन्छ । पार्टीमा लागेका जनजातिहरू नेताले के पद देला र खाउँला वा मलाई कहाँ पुर्‍याउला भनेर पिछलग्गु र आदेशपालकमात्र छन् । जब आफ्नो नेताले कुरा सुन्दैन, अनि जनजातिको नारा लाउन थाल्छन् । हामी मानसिक रूपमा दरिद्र छौं । यो त सुरुमा हेक्का हुनुपर्छ । सुरुमा उठ्ने, जागो हुने र सक्रिय हुने हो, त्यसपछि एकजुट हुने हो । हामी जनजातिले यसमा आफूलाई पुर्‍याउन सकेका छैनौं ।
जनजातिहरूले त पहिचानसहितको संघीयता खोजिरहेछन्, अरु हुँदैन भनिरहेछन् !
दुई वर्षअघिसम्म सबै पार्टी र नेताले सामथ्र्य र पहिचानका आधारमा संघीयता हुन्छ भनेकै हुन्, अहिले पहिचानलाई शून्य बनाएर सामथ्र्यको मात्र कुरा गर्ने ? यस्तो एकलकाँटे कुराले हुन्छ ? पहिचान र सामथ्र्यका कुरा लिनुपर्छ, तर कुन–कुन कुरा लिने भनेर एकठाउँ भएर निष्कर्ष निकाल्नुपर्छ । संविधानसभामा लाने कुरा रिसोर्टमा लैजाने अनि त्यसको ऋण हाम्रो टाउकोमा थोपर्ने नेताहरूले ? संविधानसभामा गर्नुपर्ने छलफल नेताको घरमा गर्ने ? हरेक बहानामा यहाँका अभिजात वर्गका शासकहरूले उत्पीडित जातिहरूको चेतनालाई पेलेर आफ्नो एकल प्रभुत्व लाद्न खोजिरहेका छन् । पहिचान भनेको यहाँका उत्पीडित जाति र वर्गलाई चाहिएको हो । शासन र रासनमा एकाधिकार जमाइरहने दुर्नियतले श्रीपेच नलाएका नवसामन्ती ‘राजा’हरूले पहिचानलाई निषेध गर्न खोजिरहेका छन् ।
पहिचान त जातिवाद हो रे नि त ?
पहिचान जातीयता पनि हो, तर पूर्ण जातीयता होइन, अंशमात्रै हो । जुन भेगमा जातीयताको हिसाबले दलित छ या शोषण छ, त्यहाँ जातिको कुरै गर्न नहुने कारण के छ ?सदीयौंदेखि एउटै जातिले देशको साधनस्रोत भजाएर खान मिल्ने ! आफ्नो जातको नाममा हसुर्ने अनि अर्कोले चाहिँ आफ्नो जातिको पहिचानको कुरै गर्न नमिल्ने ?
जातिवादी आरोप लगाउनेहरूलाई म भन्छु– कमसेकम आफ्नो जातिको पहिचानको कुरा गर्न दिनुस्, सुन्ने धैर्य राख्नुस् । जातिको नाममा सबै गर्नुपर्छ भनेको होइन मैले । म आफै पनि मेरो जातका कारण धेरै ठाउँ विभेदमा पारिएको छु । दक्षिण एसिया जातीयताकै कारण पछि परेको हो; एउटै जातिले मात्र शासन गर्ने र सुखसुविधा पाउने अन्यायपूर्ण नीतिले पछि परेको हो । तपाईंहरूले आफ्नो जातिको नाममा घिऊ खाँदै व्यक्तिगत लिप्सामा देश नडुबाउनुहोस् । अरुलाई पनि सम्मानित परिचय दिएर देशलाई अगाडि लैजानुहोस् ।
पहिचानसहितको संघीयता भयो भने साँच्चै देश उँभो लाग्छ त ?
सिक्किमलाई हेरौं । पवन चाम्लिङले एकजना कामी, दुईजना भोटे, एकजना बाहुन, एकजना राईलाई मन्त्री बनाएका छन् । दश पन्ध्र जना मन्त्रीमा त्यहाँका सबै जातिलाई समेटेका छन् । के सिक्किम डुबेको छ ? दिल्लीले पैसा थुपारेर सिक्किम बनेको होइन । पैसाले मात्र देश बन्ने पनि होइन । जबसम्म राज्य समावेशी हुँदैन, सबै जातजातिलाई देशमा अपनत्व महसुस हुँदैन, तबसम्म देश बन्दैन, त्यसैले देशमा पहिचानविहीन बनाइएकाहरूलाई चाहिएको हो पहिचान ।
धेरै देश घुम्नुभयो, देश वा समुदाय उँभो लाग्न के चाहिँदो रहेछ ?
पहिलो, इमानदारिता । जबसम्म कुनै नेता, बाबु, आमा छोराछोरी इमानदार हुँदैनन्, न त्यो परिवार, न त देशै अगाडि जान्छ । दोस्रो, श्रम । नेपालमा जागीर खानेले आठ घण्टामा इमान्दारले दुई घण्टा काम गर्छ, बेइमानले गर्दै गर्दैन । इमानदार किसानले दिनभरमा ८ घण्टा काम गर्छ, बेइमानले अरुलाई जोताएर खान्छ । नेपालीको प्रतिव्यक्ति आय ७ सय डलर छ । मैले सबैभन्दा पछिल्लो भ्रमण गरेको देश माल्दिभ्सको प्रतिव्यक्ति आय ६ हजार डलर छ । एउटा रुख नभएको देश यति समृद्ध छ । जुन देशमा कुनै जाति वा समुदायले आफू दमित भएको महसुस गर्नुपरेको हुँदैन, त्यो देश समुन्नतितिर जान्छ । नेपालको उन्नतिका लागि पनि पहिचानसहितको संघीयता आवश्यक छ ।
देशलाई एउटै धर्मको बनाउने आन्दोलन पनि चल्दैछ त देशमा !
धर्म, खाना, वस्त्र र राजनीतिक आस्था नितान्त व्यक्तिगत हुन् । म कुनै राजनीतिक पार्टीमा छैन, तर मेरो राजनीतिक आस्था छ । राज्यले यो धर्म हुनुपर्छ, यो खाना खानुपर्छ, यो लुगा लगाउनुपर्छ र यही आस्था मान्नुपर्छ भनेर जबर्जस्ती गर्न मिल्दैन । नेपाल धर्मनिरपेक्षताबाट पछाडि फर्कन सक्दैन ।
अहिलेको जनजाति आन्दोलनको सम्भावना कस्तो देख्नुहन्छ ?
बिकाउ जनजातिहरू पार्टीमा घुसेका छन् । नेताले जे दिन्छ, थापेर खान्छन् । केही योग्यहरू पार्टीका पछाडि छन् । हासिल होस् नहोस् आन्दोलन चाहिँ गर्नैपर्छ । अधिकार नभएकाहरूले अधिकार खोज्नैपर्छ । हाम्रो आन्दोलनले के होला भनेर निरुत्साहित हुनुहुँदैन । जो हराएको छ, उसले आफूलाई खोज्नैपर्छ, जो हेपिएको छ, उसले आन्दोलन गर्नैपर्छ । जबसम्म आन्दोलन हुँदैन, देशका सामन्त र शोषकहरूले राज गरिरहन्छन् । जनजातिहरूको पहिचानको आन्दोलन सामाजिक न्यायका लागि पनि अत्यावश्यक छ ।
अब सुँगुरले जस्तो अघाएको बेला ठसठस सुत्ने र भोक लागेको बेला भित्ता उधिन्ने हुनुहुँदैन आदिवासी जनजातिहरू । शोषण र दमनको कुण्ठा पालेर मात्र हुँदैन, आफू दमित हुन नसक्ने दक्षता भएको व्यक्ति पनि बन्न सक्नुपर्दछ ।
प्रस्तुतिः खोप्तोङ राजालिम ̸बुङ्वाखा
http://esamata.com/np/2015

No comments:

Post a Comment